For Danæg blev julen ekstra god i 2016, takket være Happy. Med en god idé, evnen til at reagere hurtigt på Danægs vegne, samt 300 kr. i annoncebudget og 20 minutters arbejde, fik vi deres nye produkt ud til knap 1 million danskere.
Hele balladen var mulig, fordi Happy til daglig har Danægs sociale medier tæt inde under huden, og har et indgående kendskab til brandet (vi har trods alt selv skabt det).
En torsdag aften i December postede den populære social media personlighed, Anders Hemmingsen, et billede af et Danæg-produkt, der indeholdt et humoristisk spil på ordlyden af produktnavnet. Mere skulle der ikke til for at få lavinen til at rulle.
Anders Hemmingsen bliver til dagligt fuldt af knap 500.000 danskere på tværs af Instagram, Facebook og Twitter, så vi vidste, at potentialet var stort for Danæg. Derfor lavede vi et svar til Anders Hemmingsen. Det blev lagt op på Danægs Facebook-side morgenen efter. Og så gik det stærkt.
Under 24 timer senere var Danægs produkt nået ud til knap 1 million mennesker på Facebook alene, og kommentarsporene på både Facebook og Instagram bugnede af rosende kommentarer fra brugerne, om Danæg.
At få dit produkt til gå viralt er den ultimative drøm i social media marketing. Og nej, der er ikke nogen magisk opskrift for at få det til at ske på kommando. Men, vi kan skabe de bedste forudsætninger for, at det sker for dig. Løsningen hedder Din Digitale Dagligdag
Vi arbejder til daglig tæt med mange af vores kunder, som har automatiseret deres social media marketing ved at lade os drifte deres digitale dagligdag. Det betyder, at dit brand får alle kompetencer, der kræves for at skabe en succes med sociale medier og jeres website, og dine fans får det bedste fra dit brand. Og du får tiden til at arbejde med dét, I lever af at gøre.
Nysgerrig? Eller vil du bare i gang med det samme? Så er det bare med at gribe knoglen - inden din konkurrent gør det.